Sydney is super! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Sydney is super! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Sydney is super!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 December 2006 | Australië, Sydney

G'day!!

Hier dan eindelijk mijn eerste berichtje vanuit het verre Australie! Ik vertrok vorige week dinsdag om half 8 naar Londen Heathrow, toen naar Dubai, Brunei en uiteindelijk Sydney! Eenmaal in Sydney aangekomen bleek dat mijn rugzak met een volgende vlucht zou komen, dus moest ik nog een uurtje wachten. Ik stond helemaal gaar in de rij bij de bagagecheck, maar een Ozzie maakte m'n dag gelijk weer goed met de woorden: "Hello there Miss Pretty. We've got ourselves a Dutchie!", welkom in Ozzieland dacht ik! Goeie binnenkomer toch?

M'n geboekte hostel vinden was geen probleem en heb toen 20 uur geslapen geloof ik. Het is echt een super relaxed hostel! Iedereen doet z'n ding en alles is netjes en schoon. Lawaai maken gaat niet door de beugel hier. De volgende dag ben ik de stad ingedoken, met helaas wat motregen. M'n foto's van het Opera House en Harbour Bridge moeten dus nog wel opnieuw geschoten worden, haha. En Ab en Edith, inderdaad: KIPPENVEL toen ik het Opera House zag. Geweldig!! Wat imposant is dat zeg. Vervolgens door de Botanical Gardens gelopen, maar het was erg rustig door het weer. Wel ontzettend prachtig! Vooral de vleermuizen in de bomen waren erg gaaf.

In het hostel zitten een heleboel mensen die op zoek zijn naar een flat en werk. Sommigen zitten er zelfs al een paar maanden! Echt grappig om iedereen zo te spreken, waar ze vandaan komen en wat hun plannen zijn. Zaterdag met een paar meiden wezen stappen en toen echte Ozzies ontmoet. Wat een fantastisch volk zeg! Ik geniet heel erg van het taaltje dat ze spreken. Verder heb ik lekker gewinkeld...jaaa Cora...overal Havanas te koop voor 11 euro! Ik heb al een paar gekocht (uiteraard). Haha en veel Paul Frank winkeltjes...dus ik denk dat je toch maar deze kant op moet komen...

Eergister ben ik naar Bondi Beach geweest. Een prachtig 'zien en gezien worden' strand, maar erg leuk om mensen te kijken, vooral de surfers natuurlijk. Alleen de zon is erg veradelijk! Ik had mezelf 2x met factor 30 ingesmeerd en kwam net zo wit weer terug als dat ik er heen ging en plekjes waar ik per ongeluk vergeten ben te smeren (zoals de voeten), daar wil ik voorlopig niet naar kijken zo rood.

Gister heb ik de trein gepakt naar Sutherland waar Eva en Eric wonen. Eva heeft me opgehaald met de auto en we zijn naar haar huis gereden in Woronora. Het was een hele belevenis, want je kunt niet met de auto bij haar huis komen, maar we moesten met hun bootje. Ze hebben een heel gezellig huisje aan de Woronora rivier en aan de voorkant kijken ze uit op een National Reserve. Schitterend! De kakatoe's vliegen voorbij het huis, maken veel lawaai en de hele tijd hoor je allerlei verschillende vogelgeluiden. Je kunt ook wakeboarden hier, dus zodra de zon schijnt, gaan we dat proberen. Dat is weer eens wat anders dan in de IJssel! Schuin aan de overkant is een klif van ongeveer 15 meter en gasten van 16/17 zijn daar de hele dag bezig met eraf springen. Je moet wel een aanloop nemen, anders beland je op de rotsen.

Gisteravond een rondje gemaakt in het donker door het park. Erg spannend. We hoorden een kangoeroe, maar die was snel weer weg, dus we hebben 'm niet gezien. Wel zagen we een kookaburra, een klein knuffelig uitziend beestje en die maakt echt een erg gaaf geluid!

Oh ja, Er: ik heb me aan mijn belofte gehouden en de Nederlandse snackbar met 'Dutchies Delights' opgezocht. En als bewijs de foto's die ik geplaatst heb! Maar, het broodje frikandel smaakt bij ons toch beter moet ik zeggen... Tja...dat krijg je als je al na 2 dagen Sydney Nederlands voedsel gaat eten.

Greetzzz, Linda

  • 20 December 2006 - 05:13

    Ab & Edith:

    G'day Lin,

    Geweldig je bericht! Fantastisch te lezen hoe je geniet in Ozzieland. Alles en iedereen is er zo ontspannen hé. Wij vinden Sydney ook zo'n geweldige stad. En wat wonen je vrienden daar fantastisch zeg. Dat uitzicht!
    Nou meid, geniet met volle teugen!

    Dikke knuffel van ons:
    Ab & Edith

  • 20 December 2006 - 11:25

    Suze:

    Hoi Linda
    ik hoorde van je vader dat je het onwijs naar je zin heb,en dat je met nog 2 andere meisjes een auto wilt huren,de foto's zijn mooi het is ook te zien dat je geniet!!!Linda veel plezier dikke kus doeiiiii P.S heb je mijn email adres ontvangen?

  • 21 December 2006 - 11:23

    Jasmina:

    he moppie,
    Wat een uitgebreid berichtje... en dan nog eens bedenken dat dit maar een samenvatting is van hetgeen je daar allemaal ziet en meemaakt! Leuk om te horen dat je het zo geweldig hebt.... ik zie het al, dit gaat een fantastische reis worden! Have fun!
    heel veel liefs en dikke kus

  • 24 December 2006 - 19:28

    Coraha:

    Haai die haai,
    Hoe izzzzzzzzzzzzie Ozzzzie.Toch niet tussen je tenen verbrand he, ennuh ben je in een sigarenbar geweest?..........of loop je met een dikke sigaar tussen je........tenen?
    By the way..ik rook niet maar HAVAIANAS voor een leuk prijsje ..maak me niet jaloers.Hier 4graden,met mijn UGGS gestad,SALE!! He lieverd,ik drink een rozeetje op jou met kerst en kijk naar de IJssel!

  • 25 December 2006 - 11:51

    Barbara:

    Hoi Linda, Kerst op school was bijzonder, maar kerst in Australie... Nog veel leuker natuurlijk! WAt wonen die vrienden van jou prachtig zeg, aan de rivier.
    Geniet ervan!

  • 26 December 2006 - 10:51

    Elly:

    Hoi LInda,
    Geen foto te veel hoor! Wat leuk om te zien en dat is het begin nog maar! Het zal een boeiend dagboek worden. Met alle reacties zijn we toch een beetje (jaloers) bij je. In je klasje was het deze maand prima vertoeven. De kinderen zijn je echt nog niet vergeten, hoor.(juf Linda maakt net als Maria een verre reis, zeiden ze)
    Lieve Linda, leef je uit, kom tot rust, geniet ervan en laat je wensen uitkomen.
    Warme kerstgroetjes van Elly.

  • 30 December 2006 - 06:16

    NW YEARS EVE SYDNEY:

    Hoi Lin,

    Je moet op tijd het park in gaan met drank en eten voor een goed plekkie voor het vuurwerk. Echt dit wordt een avond/nacht om nooit te vergeten. We zullen oudejaarsdag, s'middags om 15:00 uur aan je denken hoor. En s'avonds hier op het nieuws kijken, want ze laten Sydney altijd zien.
    Wij stonden vorig jaar in de Botanische Tuin. Echt "kicken".
    Veel plezier !

    liefs
    Ab & Edith

  • 31 December 2006 - 11:14

    José:

    hoi Linda

    Het ziet er waanzinnig uit zo te zien! blijven genieten! wij zijn ook weer terug uit tenerife heerlijke temp.daar en we hebben alweer de nieuwe reisgidsen opgehaald, zodat we kunnen snuffelen waar we over 2 maanden naar toegaan.Ik wens je alvast een knallende spetterende jaarwisseling toe.
    liefs José

  • 31 December 2006 - 12:49

    De Polsies:

    Hoi Linda.
    Bij jou is het nu haast 2007 wij hopen dat je een goede jaarwisseling heb, en geniet van al het moois in Sydney.
    Nou meid de beste wensen van ons allemaal.
    dikke knuffel doeiiiiiiii


  • 31 December 2006 - 13:31

    Emma:

    LIeve Lin, Tis inmiddels bij jou 2007! Heel gelukkig nieuwjaar! LIEFS Emma

  • 01 Januari 2007 - 15:39

    Ricardo Scholten:

    hey linda alles goed daar bij jou in het warme australie. ik wens jou een gelukkig en liefdevol 2007 groetjes ricardo en fam

  • 01 Januari 2007 - 18:39

    Vera & Erwin:

    No worries mate,

    Zo te horen gaat je dat al aardig af. Wij hebben helaas de staatsloterij niet gewonnen en moeten thuis blijven. Houd ons ajb op de hoogte met fantastische verhalen. Veel plezier en geniet.
    Groetjes

  • 02 Januari 2007 - 16:39

    Monica:

    Hi schat,
    Heb je nog gesmst naar je oude nummer. Maar dat werkt zeker niet meer! En heb je het overleefd? Nou ik nog maar net....het lijkt of ik nu nog een kater heb...hahah.

    Tot horens XXX

  • 03 Januari 2007 - 12:59

    Anja:

    Lieve Lin, wens je alle goeds en heel veel geluk toe voor 2007. liefs XX

  • 03 Januari 2007 - 14:32

    Carla En Niek:

    Hoi Lin,

    Eindelijk hebben we weer internet, wat een prachtige foto's, we zijn wel steeds via je vader op de hoogte gehouden uiteraard. Wij wensen je een heel goed nieuw jaar toe en blijven je ook via je site volgen. Geniet er maar van dan heb je je verdere leven iets heel moois om op terug te kijken.

    Veel liefs van Carla, Niek, Emily, Pepijn en Oliver.

  • 03 Januari 2007 - 15:36

    Rob Geus:

    leuk je bericht,fijn dat je het zo naar je zin heb,ik mis je wel hoor,pas je goed op dikke kus Rob

  • 03 Januari 2007 - 15:37

    Rob Geus:

    schat hoe kan ik het vergeten
    De beste wensen in 2007

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 23167

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: