Dahl bat en meer... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Dahl bat en meer... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Dahl bat en meer...

Door: Linda Voorwinde

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Zo zit je in Bombay en zo zit je op 2300mt hoogte te praten met twee Sherpa’s die zojuist de Annapurna pen voor het eerst hebben beklommen met een Koreaanse expeditie, waarbij er 2 mannen naar beneden zijn gekukkelt (geschokken, maar overleeft) en vertellen ze bescheiden over hun expedities naar Everest en andere 7000 en 8000-duizenders….WWHHHAAAAA!!!!! 32 porters kwamen voorbij zetten met al hun materiaal. Wat een avond, thee zippend luister ik naar deze indrukwekkende, mooie verhalen van deze twee superbescheiden en megasterke sherpa’s van de Everestregion.

Na Bombay heeft India mij nog een kleine 2 weken gezien in Rajastan en de Taj Mahal, welke ik helaas in het donker moest zien, omdat een president zijn tijd nam om de Taj te bezoeken. Om 6 uur ging de gate weer open, betaal je als buitenlander 750 Indiaase roepi’s (15 euro!!! en een Indier betaald 50 eurocent) en het zonnetje was al ver gezonken…dus…geen foto’s van dit indrukwekkende Mausoleum….alleen mooie herinneringen.

Nepal was 1 grote verademing na hectisch India. India is speciaal in zijn eigen manier en nu in Nepal met zijn zachte bevolking en natuurlijk prachtige natuur. Een trek naar Annapurna Basecamp was hard werken, blarenpleisters waren nodig en na 2 derde van de trek met een waanzinnig uitzicht op de Machappuchare en Annapurna vond ik het genoeg. De twee sterke kerels waar ik mee liep zijn omhoog gehold en daarna zijn we weer terug richtig Pokhara gelopen. We hadden genoeg blaren op onze voeten, onze knieen zijn kapot dus de laatste rit was bovenop de bus terug naar de stad.

Nu in Kathmandu. Internet is supertraag in Nepal..dus helaas even geen laatste foto’s. We blijven hier heel kort, misschien nog raften als er tijd genoeg is, dan hol ik snel terug naar India en de 16e al vlieg ik terug naar Bangkok…een paar daagjes naar het strand en de 22e naar huis!!!!

Liefs, Linda!

  • 10 November 2007 - 11:55

    Emma:

    Geniet nog ff van je laatste weekjes!!
    Hoop je snel te zien!
    XXX

  • 14 November 2007 - 18:48

    Max Lobe:

    lieve juf linda,

    wat heeft u veel gezien en meegemaakt. zien we u ook nog een keer op school?

    max

    ps ik vind school niet zo heel leuk meer, ik kan al wel goed lezen, avi 8, lezen vind ik wel leuk maar de rest niet. volgens mij moeder moet ik nog wennen aan groep 3.

  • 17 November 2007 - 17:57

    Caja:

    hoi Linda wat een leuk avontuur zeg jij heb zekker heeeeeeeeeeeeel veel te vertellen aan je viende en fam
    xxxxxxcaja

    p.s nog veel suc6

  • 18 November 2007 - 07:25

    Ab En Edith:

    Fijne dagen aan het Thaise strand. FF relexen in de warmte en dan terug naar ons koude kikkerland.
    Goede terugreis !

    Zien je snel weer.

    liefs
    Ab & Eé

    ps. bedankt voor één jaar lang mooie verhalen en schitterende foto's ! We hebben ervan genoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 23134

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: