Tailandia Thailande, Thailand.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Tailandia Thailande, Thailand.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Tailandia Thailande, Thailand..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Juni 2007 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee Khaaaaaa!!!!!!!!!!!!

Holiday meets travelling in Thailand na iets meer dan een maand. Geweldig om hier op de dag te luieren op een mooi strand, ‘s avonds een Thaise curry te pakken en daarna te kijken naar 1 van de vele gekopieerde dvd’s in de bars. Holiday, want waar anders kun je een fruitshake en een pannekoek met Nutella van de straat plukken, voor een echte “Thai massage” gaan, chillen in een reggaebar, je avondeten voor soms nog geen euro bij elkaar grijpen op een drukke foodmarket of als een gek op een brommer door de straten scheuren. Travelling? Jezelf verplaatsen in lokale bussen, dicht op een Thai geplakt, gekke straathonden ontwijken, oppassen dat je niet uit een tuk-tuk in Bangkok wordt geslingerd, in de gietende regen je backpack proberen te beschremen en slapen tussen kakkerlakken.
Ach, toch blijft het briljant om te zien hoeveel moeite ze hebben om geld terug te geven van 1000 baht , 20 euro…. Je bent toch echt nog steeds in Azie!

Maar (gelukkig) is luieren in de zon niet het enige wat ik gedaan heb. In Krabi, Hat Ton Sai beach werd ik geintroduceerd in de klimwereld. Immi (Immanuel) uit Amsterdam en Josh, een Koreaanse Amerikaan namen me mee naar de klimroutes hier. Het is voor klimmers een waar klimparadijs en ik moet zeggen, het was een supertoffe ervaring! Zeker outdoors, omringt door prachtige limestonekliffen en je klimt zo vanaf het strand. In Ko Phi Phi Don wilde ik me absoluut niet als een worstje, inclusief reddingsvest, laten verschepen met 300 andere toeristen naar Ko Phi Phi Leh waar de film “The Beach” is opgenomen, dus besloot ik met 3 gekke Spanjaarden te gaan kayaken. Wij waren meer de attractie dan Phi Phi Leh… Na ongeveer 5 uur kayaken vond ik het toch wel weer tijd voor een coconutshake….

In Ayutaya heb ik wat cultuur opgesnift en heb ik op de fiets de ruines van tempels bezocht en vervolgens naar het Noorden, richting Chiang Mai en daar Immi weer ontmoet. Een weekje Chiang Mai, wat doe je hier dan? Op de zondagmarkt uit je dak gaan vanwege alle leuke dingetjes die je kunt kopen…oh nee…ik heb geen grote koffer bij me die niet op m’n rug hoeft… Rondscheuren op de brommer en buiten de stad maar kijken waar je uitkomt. Nu schrijf ik vanuit Chiang Rai, nog iets noordelijker en morgen verder naar Laos. Geen verwachtingen wat betreft dit land. Ik weet alleen dat ik wil proberen wat les te geven in 1 van de schooltjes hier en ik hoop Kalon, die ik uit Sydney Australie ken, te ontmoeten in Angkor Wat. Hij is in het zuiden van Thailand op dit moment en gaat daarna rondreizen door Europa. Het zou heel tof zijn om een weekje Cambodja te doen. En daarna een weekje Rotterdam…haha! Ja, nog maar een paar weken te gaan…en nee, ik wil nog lang niet terug!

Ik ga maar weer eens even op zoek naar wat lekker Thais voedsel voor 40 eurocent!

Liefs, Linda

  • 04 Juni 2007 - 18:02

    Betty:

    hoi juf linda,
    ik vond de foto's leuk.
    zat die schommel lekker?
    in de dierentuin is een aap ontsnapt. hij heet bokito. dag juf linda. veel plezier. xxx van betty.

  • 04 Juni 2007 - 18:16

    Elly:

    Hoi Linda,
    We volgen je nog steeds. Met veel plezier. Wat een leuke foto's en zoveel indrukken! Wat is de wereld dan eindeloos, hè? Je zou alles wel willen zien. Nog veel plezier verder en blijven fotograferen, hoor!
    Groetjes, Elly

  • 04 Juni 2007 - 21:24

    Ab & Edith:

    Sawadee Linda,

    Meid wat een geweldige reis toch. Je ziet zoveel en maakt zoveel mee. Echt geweldig. Wederom weer een leuk/gezellig verhaal en fantastische foto's. Blijf genieten.

    Veel liefs en dikke kus van ons.

    Ab & Eé
    xxx

  • 05 Juni 2007 - 17:28

    Anja :

    Met interesse je verhaal weer gelezen. Wat zie en maak je veel mee. Wanneer is je definitieve terugkeer datum? Lees het wel liefs

  • 09 Juni 2007 - 10:56

    Thijs Gijsberts:

    Heey LInda (hopelijk herinner je mij nog), ik zit bij juf manon in de klas (die nu zwanger is), ik ben nu pas de eerste keer op de website omdat ik de website-naam vergeten was!!! Tom (groep 7) had hem aan mij gegeven, we hebben uw kaart gehad!!! Hopelijk heb je het erg naar je zin ( zo te zien wel ) Ik heb gekozen om naar het Emmaus ( middelbare ) te gaan hopelijk zie ik uw nog is. Ons laatste schooldag is op 13 JULI!

    Hopelijk zie ik je nog een keer.....

  • 09 Juni 2007 - 21:03

    Josien Van Loenen:

    (Ik zit bij juf Manon) wat een leuke foto's!! heb je echt al zoveel meegemaakt? en nog veel plezier!!

    XXX Josien

  • 10 Juni 2007 - 19:59

    Suze:

    Hoi Linda,leuk verhaal en mooie foto's ik hoop dat het lukt om les te geven.Linda geniet van je mooie reis 5 weken zijn zo voorbij groetjes de Polsies.

  • 13 Juni 2007 - 10:56

    Jasmina:

    Wauw......... wat een mooi foto's... wat een mooi land.... wat een mooi meisje... ik mis je mop! je ziet er beelschoon uit! en volgens mij vermaak je je prima daar he?! ik wil ook op vakantie!!! begrijp heel goed dat je zegt dat je nog niet terug wilt... we missen je ook hoor ;-) nog heel veel plezier! spreek je gaauw!

    xxx
    Jasmina

    P.S. nog een neppe gucci tas voor mij die in je rugzak past?! ;-)

  • 16 Juni 2007 - 19:44

    Megan:

    hey,
    we hebben een leuke kaart ontvangen.
    zo te zien heb je het erg naar je zin.
    nog veel plezier. groetjes megan

  • 18 Juni 2007 - 13:09

    David:

    Hey linda,

    Alles goed?
    Ziet er goed zeg!!!! wat gaaf al die avonturen, die overheerlijke inktvisjes.....mmmmm!
    Geniet ervan
    groetjes daaf

  • 18 Juni 2007 - 13:31

    Caja:

    hoi linda het ziet er nog steets leuk uit heb je daar nu al veel vrienden??? xxcaja

  • 20 Juni 2007 - 13:20

    Zip:

    hehe, ik heb het ontdekt hoor! Leuke site ik ga ff een heleboel lezen dan maar.... Kus!

  • 20 Juni 2007 - 13:31

    Zip:

    Zow wat heb jij veel gedaan de afgelopen tijd. Mooie foto's zeg, echt super! Dat verse fruit ziet er ook heerlijk uit hahaha, ik vergrijp me zo wel aan een bak kersen van de Super... Wanneer kom je weer terug naar ons? Kussie!

  • 24 Juni 2007 - 12:12

    Barbara:

    Hoi Lin, je maakt echt hele mooie foto's en schrijft echt hele leuke verhalen. Ik heb ook even op wat andere waarbenjijnu-sites gekeken; en jouw verhaal is erg pakkend geschreven. Klinkt goed, dat Thailand. Moeten we ook maar 's naar toe... Dat klimmen lijkt me erg leuk, heb ik in Nederland ook gedaan in klimhallen. Wij hadden zaterdag de Prinsenmarkt met regen... Heb jij geen last van zeker, of is daar regenseizoen? Maak er mooie weken van!
    Groetjes, Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 23180

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: