Roadtrip! - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Perth, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Januari 2007 | Australië, Perth

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit het WARME Australie. Ik ben op dit moment in Perth waar de temperatuur al een paar dagen oploopt tot 40 graden... Lekker!

Buiten het strand om heb ik wel het een en ander ondernomen. Vanuit Sydney ben ik op 9 januari naar Melbourne gevlogen. Ik vond het een superrelaxte stad. Een beetje in de parkjes hangen, naar livebands luisteren met een biertje...ja Mo...ik moet er toch aan geloven, de wijn en Baileys is echt te duur op dit moment!!


Samen met Mari, een meisje uit Estland welke ik in Sydney heb ontmoet en Duitse Christoph hebben een auto gehuurd en zijn we de Great Ocean Road afgereden. Een mooie toeristische route die langs de kust loopt van Melbourne richting Adelaide. Vooral het stadje Apollo Bay is toeristisch, maar zeker de moeite waard om een paar prachtige shots te maken. Na de Great Ocean Road volgt Princess Highway waar je langs de Twelve Apostels komt, de bekenste rotsformatie van deze weg, prachtig! In het stadje Mt Gambier hebben we nog een stop gemaakt en daar hebben we in een oude gevangenis geslapen welke sinds 1995 niet meer in gebruik is. Geweldige ervaring! Alles is nog steeds in oude staat. Je krijgt geen kamer, maar een 'cell' (inclusief wc in de hoek). Dit stadje is bekend vanwege The Blue Lake, een meer dat ongelooflijk felblauw is, echt apart om te zien.

Christoph moest z'n vlucht naar Perth pakken, dus zijn Mari en ik zijn samen verder gereisd naar Kangaroo Island. Toen we aankwamen, hadden we onwijs veel last van een grote storm. De eerste twee dagen hebben we dus weinig gedaan en gezien, alhoewel, vanuit de auto hebben we heel veel ongeasfalteerd weg gezien en dat was aan de auto ook wel te zien. Normaal is dit eiland prachtig met witte stranden en turqoise water en het eiland staat verder bekend om z'n vele diersoorten die hier leven. Walabi's, kangeroe's, pelicanen, pingquins, koala's, zeeleeuwen en prachtige vogels. Ja Max: ik heb nu al heeeel veel dieren gezien! Gelukkig klaarde het weer op en hebben we nog veel kunnen zien van dit eiland. Het is absoluut een supermooi eiland! In Seal Bay hebben we een strandtour gedaan met een gids. De beste man neemt je mee het strand op waar de beschermde Nieuw-Zeelandse sealions suf te liggen zijn en dit was echt een geweldige ervaring. Op een paar meter afstand staan van deze mooie dieren is echt super! Ohw, en de foto's van de Remarkeble Rocks zien er rustig uit, maar we werden echt van de rotsen afgeblazen!! Als we een foto wilden nemen, moesten we onszelf letterlijk vasthouden!

De laatste dag hebben we een zandboard gehuurd en zijn we naar Little Sahara gereden waar we een uurtje of twee hebben gezandboard, lachen!! Helaas was het zand nog wat nattig van de regen, maar met extra veel wax op het board gingen we toch redelijk hard naar beneden.
De volgende dag komt het zand nog steeds uit je oren, maar het is de moeite waard om je lekker te laten gaan!

Helaas moest ik afscheid nemen van Mari, waar ik veel mee ben opgetrokken. Zij vliegt naar de Ooskust van Australie en ik naar de Westkust. Ik heb namelijk besloten om ook de Westkust te doen, omdat het op dit moment in het Noorden van Australie onwijs regenseizoen is en veel wegen dicht zijn in Kakadu National Park waar ik graag naartoe wil. In Perth heb ik Christoph weer ontmoet en samen met hem en een ander Duits meisje hebben we een 4wd met camper gehuurd en rijden we in 27 dagen naar Broome. Ik ben nu 3 dagen in Perth en gisteren heb ik een bezoekje gebracht aan Rottnest Island. Een "autovrij paradijs" waar je met de fiets het eiland kan rondcrossen. Lekker relaxt! Geen auto's, alleen fietsers en prachtige strandjes. Vandaag is het Australia Day, dus iedereen gaat de straat op om te vieren dat ze Ozzies zijn. Ik dus ook...hihi..

Dit was mijn roadtrip tot nu toe! Wie weet waar het volgende berichtje vandaan komt....

Verder vind ik het ontzettend leuk om alle reacties te lezen op de website! Vooral ook van de kinderen! Ik ben ontzettend benieuwd hoe het met de nieuwe juf is in de groep. Ik hoop gezellig!

Neeeee Ton, ik ben niet naar cricket geweest, jouw lievelingssport. Ik zie het hier al te veel op de televisie. Ik heb een poging gedaan om de regels te leren van een paar Engelsen, maar dat heb ik snel opgegeven. Ik heb wel geprobeerd naar een tennisronde te gaan kijken, maar helaas moest ik verder reizen, dus heb ik alleen een beetje bij de voorrondes staan kijken, ook erg gaaf!

Tot snel! Linda

  • 27 Januari 2007 - 11:40

    Anja En Ernst:

    Blij weer wat van je te horen,leuk al die nieuwe foto's. Zo te zien amuseer je je nog prima! Ga zo door en hou ons op de hoogte. liefs

  • 27 Januari 2007 - 12:23

    Megan:

    hey!
    leuke foto's lijkt mij ook wel leuk om te zandboarden.
    nog veel plezier.
    liefs megan

  • 28 Januari 2007 - 13:45

    Polsies:

    Hoi Linda,leuk om weer een nieuw bericht van jou te lezen,zo te zien aan de foto's heb jij het prima naar je zin!!!wat een schatjes de zeehonden.
    Nou meid geniet er van en hopen snel weer op een leuk bericht doeiii.










  • 29 Januari 2007 - 16:44

    Ab & Edith:

    Hoi Lin,

    Wat een LEUKE foto's ! Complimenten hoor!
    Je hebt het er geweldig, dat zien en lezen we wel. Ik denk dat jij hetzelfde hebt als wij: "verliefd op Australië".
    Meid geniet verder van al het moois nu in Western Australia.

    veel liefs van ons.
    Ab & Eé

  • 05 Februari 2007 - 15:52

    Peter Bos:

    Vader van David Thorben en Thijmen.

    Dag Linda,

    Wat een fantastische reis maak je. Het is voor mij wel back in memory lane als ik de foto's van Sydney zo zie. Alles komt weer boven de mensen, de omgeving etc. en dat allemaal door je foto's. Ik ben er 28 jaar geleden geweest en mijn fototoestel op de laatste dag kwijtgeraakt. Dus op het vliegveld toen wat commerciele foto's gekocht.
    Het is wel erg leuk om te zien dat er niet zo veel veranderd is.

    Groetjes en ga vooral door met je mooie verhalen en je prachtige foto's.

    Ik geniet met je mee.

    Peter Bos


  • 11 Februari 2007 - 10:25

    Miranda Corandewal:

    Hey Lin...
    Super zeg die reis met foto'sleuke site,gaaf om je zo te volgen.
    Knap werk dame, en wat een leuke jongens daar!;)Dat zandboarden lijkt me super gaaf...
    We wachten op je, sowieso tot de danseparade.
    Enjoy!
    Knuffel van Miranda.
    p.s lief zeg die berichtjes van de leerlingen...

  • 12 Februari 2007 - 18:21

    Caja:

    leuk hoor linda dat ik zie dat je het leuk vind

    in nederland gaat het goed hoor ik zie je snel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx caja

  • 13 Februari 2007 - 14:37

    Guido:

    Zie je dat je nooit teveel moet plannen als je op reis bent... ;) Khoorde je nog zeggen: Sydney, Cairns, Darwin, Alice Spr, Adelaide en nu zit je in Perth... Ach is maar 2000kmtjes omrijden... :)

    Enjoy!!

    grtz
    guido

  • 14 Februari 2007 - 08:07

    Carla En Niek:

    Hoi Lin,

    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik hoop dat je vandaag een beetje doorkomt, in gedachten zijn we bij je.

    Veel liefs,


    Carla, Niek, Emily, Pepijn en Oliver.

  • 14 Februari 2007 - 18:35

    Sanja:

    Hoi Lin,

    Heb vaak aan je moeten denken vandaag. Blijft een bizzare dag !!

    Hou je taai....

    Liefs san, pas en thijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 23165

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: