West-Australie - Reisverslag uit Broome, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu West-Australie - Reisverslag uit Broome, Australië van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

West-Australie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Februari 2007 | Australië, Broome

G'day mates!

Is there anything bigger than Texas?? Jep! West-Australie! In 27 dagen hebben we deze prachtige kust gezien met onze geweldige gehuurde 4wd camper. We zijn gestart in Perth en eerst richting het Zuiden gereden , naar The Southern Forrests waar bossen te vinden zijn met namen als "Valley of the Giants". Hier groeit "The Tingle Tree", ontzettend hoge bomen waar je als je niet bang bent, een treetop walk kunt doen. Ik ben niet verder gegaan dan halverwege, want 72 meter omhoog klimmen op wat spijkers is toch best creepy! Verder zijn we doorgereden naar The Gap. Dit stuk zat vroeger vast aan Antartica en nu komen allerlei verschillende stromingen samen, geweldige golven leveren er een gigantisch kabaal op.

Vervolgens hebben we heel veel gereden en veel prachtige uitzichten gezien. Soms mooie stranden, soms mooie klifpartijen of een uitgestrekt stuk land, het echt Australie. We hebben in Lancelin een zandboard gehuurd en wederom was het erg gaaf om te doen!

In Monkey Mia hebben we een stop gemaakt. Monkey Mia heeft een prachtig strand en 's ochtends komen de dolfijnen koekeloeren bij de steiger. Erg gezellig!

Hierna hebben we met z'n drieen een weekje gewerkt bij Joe op de wijngaarde. Hier groeien druiven, citrussen, sinaasappellen, citroenen. Het was een hele ervaring. Het ligt landinwaarts dus het was te heet! De temperatuur lag iedere dag rond de 47 graden, ze werken van zeven tot vier uur 's middags en je komt helemaal rood van de stof terug. Er werken maar een paar mensen en omdat het zo heet is, kun je niks anders doen dan in de schaduw zitten en een biertje opentrekken. Dit is dus ook de standaard middag en avond. Lachen!

Na een weekje werken, hadden we weer genoeg energie opgedaan om meer te zien van het Westen. Coral Bay and Exmouth was onze volgende stop. In Coral Bay ligt een prachtig strand, het witte zand doet zeer aan je ogen en hier hebben we even gesnorkeld en daarna eindelijk gedoken samen met Christoph!! Wat was het heerlijk om weer te genieten van de prachtige onderwater natuur! We hadden de kans om reefsharks te zien, maar helaas hebben ze ons niet bezocht. De andere groep had wel geluk en stiekem heb ik een fotootje van ze gepikt. Daarna op zoek naar Manta's, maar wederom hadden we pech. In Exmouth hebben we ook nog 2 duiken gemaakt en dit was nog mooier dan in Coral Bay. Hier hebben we een paar kleine Bluespotted Stingrays gezien, geweldig!

Een van de laatste stops was Karijini National Park, wat was dit supermooi! De foto's moeten denk ik genoeg zeggen. Veel watervallen, natuurlijke baden en steile rotsen. Er was ons alleen niet verteld dat er dingo's (wilde honden) rondlopen en deze lieve beesten hebben ons de hele nacht gezelschap gehouden naast de camper, omdat we een vuilnistasje hadden met rotzooi (er zijn hier geen vuilnisbakken in het park). Heel gezellig!

Ik ben sinds eergister in Broome en gister is Christoph richting Sydney gevlogen, zijn trip zit erop, erg jammer! Met Julia vlieg ik morgen naar Darwin om samen met haar 4 dagen Kakadu National Park te bezoeken. En het wordt alleen maar warmer en warmer. 2 maart vlieg ik naar Cairns om de Oostkust te doen en de vlucht naar Singapore heb ik gisteren uitgesteld naar 9 april. De terugvlucht zal ook later worden, maar weet nog niet precies wanneer! Reizen is geweldig!

Tot de volgende keer!
Linda

  • 25 Februari 2007 - 15:02

    Anja:

    Wat een fantastische foto's Linda, schitterende natuur, wel erg warm of is de warmte goed te doen? En je hebt je luxe verplaatst met die camper, liefs tot de volgende keer

  • 02 Maart 2007 - 12:08

    Kwik, Kwek En Kwwwak:

    Prachtig, al die (in)kijkjes. Je straalt als een Philipslamp (kan nu nog voordat de spaarlamp verplicht wordt)en gelijk heb je. Hier is het altijd nog vette kut als je begrijpt wat wij bedoelen.
    Prettig weekend en gedraag uje nou eens een keertje dat zien we dan wel op de (gekuiste) foto's.

  • 05 Maart 2007 - 08:00

    Jacqueline:

    Hai Lin! Super, al die verhalen! We missen je wel hoor, hier op de Kleine Prins. Maar jij hebt het even super voor elkaar daar. Geniet ervan en doe alles wat je wilt... dit doe je niet zomaar nog een keer!
    Dikke kus, Jacqueline Lemaire

  • 05 Maart 2007 - 18:36

    Max Lobe:

    hoi juf linda, ik vind de foto's heel mooi en het lijkt mij erg leuk in australie daar wil ik zelf ook wel eens naar toe. Heeft u met de dolfijn gezwommen?
    veel plezier van max en een dikke knuffel

  • 05 Maart 2007 - 18:44

    Suze:

    Hoi Linda,nou de foto's zijn weer prachtig, leuk die met die dolfijnen,dus je blijf watlanger in Australie?Singapore is ook geweldig volgens je neef.Linda veel plezier en kijk weer uit naar je verhalen en de foto's Doei Suze

  • 06 Maart 2007 - 13:57

    Bart:

    Wat moooooi allemaal! Wil ik ook heen!! Maar ik denk dat dat snel eens gaat gebeuren nu we al die mooie foto's en verhalen zien.
    De nieuwe juf is heel lief en het is nog steeds leuk op school... maar ik mis je wel een beetje hoor.
    Knuffel!

  • 07 Maart 2007 - 19:49

    Marit:

    He Lin,

    Wat een mooie kiekjes heb je weer gemaakt!!! Je hebt het goed naar je zin zo te zien en wat is Australie toch een prachtig land!!! Wel erg warm daar, maar beter dan hier. Nat, nat en nog eens nat.... blehhh... Je hebt nog genoeg te doen de komende tijd, je zal niet stilzitten. Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur en foto's natuurlijk. He lieffie, nog lots of fun en enjoy. Hier alles goed overigens ook met onze kleine man, die al aardig groot begint te worden!! Kussies xxxxxx Marit, Rob en Thorsten

  • 07 Maart 2007 - 20:57

    Ab & Edith:

    G'day Linnie,

    Allereerst complimenten voor de leuke reisverslagen en prachtige foto's. We kijken er iedere keer met plezier naar uit ! Een paar stukjes hadden wij al van West Australië gezien, maar nu willen we zeker nog eens terug en de rest gaan zien. Je hebt ons echt lekker gemaakt hoor! Goed van je om toch nog een paar weken langer in Ozzieland te blijven. Het is er echt geweldig he! Nou meid geniet maar weer volop verder van je avontuur and "have fun".

    veel liefs en dikke kus van ons.

    A & Eé xxx

  • 09 Maart 2007 - 16:29

    Ole:

    Lieve juf Linda. als ik je nu zo op de mooie foto's zie, mis ik je wel weer een beetje. Gelukkig hebben we weer een hele lieve nieuwe juf. Wij krijgen hier ook allemaal zin in lekker weer en vakantie. Geniet ervan!!

  • 12 Maart 2007 - 12:34

    Robine:

    Heej juf,
    Hopelijk hebt u het leuk... Goed Gelezen is niet meer wat het was... Komt u gauw teryg???

  • 15 Maart 2007 - 23:12

    Bianca Van Der Heide:

    Hoi schatje,

    Wat een leuke foto's. Heb je het nog wel een beetje naar je zin? Volgens mij heb je de time of your life.
    Ik hou je in de gaten.

    Dikke kus,

    Bianca (je achter nichie hihihihi)

  • 18 Maart 2007 - 19:49

    Polsies:

    Hoi Linda,ik hoorde van je vader dat je het heel erg naar je zin heb duiken,varen,en ga zo maar door nou Linda geniet ervan heb je altijd iets moois om op terug te kijken.Je neef zeg altijd het is de reis van me leven geweest hij wil nog wel eens voor 1 jaar terug,nou meid geniet ervan en we hopen gauw nieuwe foto's te zien dikke kus van ons doeiiii.

  • 19 Maart 2007 - 08:31

    Emma:

    Linda, wat is het stil van jouw kant! Hoop gauw weer wat te lezen van je:)
    Ben benieuwd hoe je het hebt in australie!!!
    LIEFS Emma

  • 21 Maart 2007 - 18:55

    Mireille:

    Hey Linda!
    Jeetje, wat ben jij aan het genieten, zeg! En gelijk heb je! Het is erg leuk om je zo te kunnen volgen, maar vooral ook fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik geniet van de leuke verhalen en de mooie foto's! Hopelijk zul je nog veel (meer) moois meemaken en zien! Kus en veel liefs, Mireille (De Kleine Prins)

  • 25 Maart 2007 - 15:27

    Francesca:

    Hallo Linda, ik heb tegenwoordig altijd mijn roze met bloemen versierde all stars aan. Weet je wel, die heb ik vorig jaar van je gekregen en ik wil ze voorlopig nooit meer uit!!
    Kusjes van Francesca en ik ga nu weer lekker spelen in de tuin want het vandaag erg mooi en zonnig weer in Deutschland.

  • 26 Maart 2007 - 20:16

    Jeannet:

    Hai Linda
    mijn eerste berichtje pas. Heel stom, maar ik kreeg een poosje je site niet te pakken en toen gaf ik het een volgend poosje op. Tot ik het nu weer probeerde! Heb eerst natuurlijk al je verhalen gelezen, echt geweldig en dan die foto's!
    Door jou hebben we hier ook een beetje vakantie. Volgens mij moet jij proberen om zo lang mogelijk op die manier door te gaan. Ik vind op De Kleine prins werken echt niet vervelend maar het is met jouw ervaringen niet te vergelijken.
    Ga zo door, geniet en tot horens, liefs Jeannet

  • 28 Maart 2007 - 18:28

    Coraha:

    Hi die haai, steeds kan ik weer niet geloven dat er zoveel te beleven is terwijl hier de dagen behoorlijk the same zijn...opstaan,slaapwandelen,auto, werken,boodschapje,koken,tornado huishouden..Lichtpuntje, de lente is begonnen.Haventje komt tot bloei,mis je..bootje!Hoe is de stand van de voorraad? Alles is winst, toch! Geniet ervan met volle teugen, tot hoors of see you in Bangkok in juli!!

  • 04 April 2007 - 07:48

    Edith:

    Hoi Lin,

    Waar blijven de verhalen en foto's vanuit Queensland ??

    We zijn zoooo nieuwsgierig. Wel al het één en ander gehoord van je vader en via een smsje van je.

    Nou meid: have fun !

    liefs

    Ab & Edith
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 23172

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: