Good morning Vietnam!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Good morning Vietnam!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Good morning Vietnam!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Juli 2007 | Vietnam, Hanoi

Wat een cliche, ik weet het, maar het is het straatbeeld van Vietnam. Overal t-shirtjes met dit logo, ja pap ik heb er ook eentje voor jou gekocht...sorry....

Wat kan ik zeggen over Vietnam? Voordat ik hier naartoe kwam, hoorde ik veel verschillende verhalen... "You must hate it, or love it" hoorde ik veel toeristen zeggen...vooral vanwege de vietnamezen zelf, ze zijn wat onvriendelijker als in de rest van Zuid-Oost Azie, dat maakt het reizen soms niet zo leuk. Ze worden heel snel boos en het laatste waar je zin in hebt, is ruzie maken.

Maar goed, het landschap en vooral het noorden, maakt het weer goed. Hoi An is denk ik het leukst, een oude, gezellige stad waar je kleding op maat kunt maken. Zijde is de grootste export, dus als je een pak nodig hebt, ben je hier aan het goede (en goedkope) adres. Alleen...na 4 dagen kon ik 1 van de tailershopmedewerkers of motosmannetjes (brommers) wel wurgen! Je kan haast niet veilig de straat op of je wordt belaagd door verkopers...jammer...het maakt het mooie atmospherische stadje een beetje kapot....

Vanwege het feit dat m'n visum de 25e afloopt, moest ik een keuze maken tussen Halong Bay en Sapa, de 2 highlights van Vietnam. Had eerst nog een dag Hanoi doorgecrosst op zoek naar banken, omdat ik nieuwe passen kreeg en niemand kon me helpen. Eindelijk vond ik een aardige Vietnamees die goed Engels sprak en hielp mij verder. Ook loop ik al een week met een opgezette voet rond. Geen idee hoe of wat, in Bangkok maar naar de dokter. In Sapa hebben we trekkings gedaan, wat een super uitzicht overal waar je kijkt. Samen met Liz, John en Ray heb ik een supertijd gehad...vooral de laatste avond in de trein, luisterend naar John's gitaarmuziek en met z'n allen liedjes zingen, blijven me bij.

Hanoi is een middelgrote Aziatische stad, niet zo gek als Saigon gelukkig, maar wel een stuk heter. Wat best leuk is hier, is dat je als backpacker in de oude stad slaapt (backpackerland) en er is 1 drukke kruising, genaamd "Beer Hoi Junction" en iedereen (toeristen en locals) zit daar 's avonds op de hoek van de straat op een klein plastic stoeltje een Beer Hoi te drinken. Erg gezellig dus. Wat best lachen is ook, is dat je aan het einde van de rit 45 bier moet afrekenen (4 a 5 biertjes pp) en iedereen betaalt 10.000 dong (50 eurocent). Een biertje is dus goedkoper dan water!

Mijn volgende stop wordt waarschijnlijk India. Eerst vlieg ik terug naar Bangkok om Cora te ontmoeten, visum en vlucht te regelen voor India en nog even een fullmoonparty mee te snoepen. Daarna bankpasjes ophalen en weer door!

Dikke kus! Linda!

Foto's: ik kon maar twee foto's plaatsen helaas, m'n maximum is bereikt, dus ik moet jullie doorsturen naar een andere website om de foto's te checken.

Je kunt de volgende link gebruiken:

http://www.box.net/shared/531df634nd

Succes!

  • 25 Juli 2007 - 10:11

    Karin:

    Nou meid, ik benijd je hoor! Maak er nog een mooie tijd van en ik blijf je volgen. Probeer ook iets in China aan te doen, kun je me vast vertellen of het iets wordt.
    Geniet ervan en tot lees' op je mooie website!

  • 26 Juli 2007 - 18:59

    Polsies:

    Hallo Linda,wat geniet jij van je prachtige rondreis,heb je nog nieuwe foto's voor ons.Lin veel plezier doeiiii.

  • 26 Juli 2007 - 19:02

    Opa Voorwinde :

    Hallo meissie hoe gaat het met je met mij goed,je verhalen en foto's zijn mooi.
    Linda nog heel veel plezier dikke kus van opa xxx

  • 27 Juli 2007 - 14:49

    Rob, Miranda, Esmee:

    hoi hoi

    nou we dachten kan je eindelijk die kleine meid zien, blijf je weer langer weer langer weg.

    heel erg veel plezier en geniet er vooral van.

    we willen natuurlijk wel alle reisverhalen horen en alle foto's zien zodra je terug bent

    groetjes rob, miranda en esmee geus

  • 05 Augustus 2007 - 17:34

    Monica:

    Lieverd mis jou ook!
    Als goed is zit Tjeerd in ntrang...of hij gaat er heen!

    Dus wie weet zien jullie elkaar XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 23178

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: