Himalaya... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Himalaya... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Himalaya...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

"Life is a dream, just do it"

Ja ja, eindelijk kan ik zeggen dat ik morgen in het vliegtuig zit naar India, Calcutta. Na een korte ontmoeting met Cora & Co, een idiote nacht op Ko Phan An - fullmoonparty, rondrennen op Kao Sarn Road en getuige te zijn geweest van een gevecht tussen Thaise mannen (!) en Engelse meisjes...ga ik eindelijk Azie verlaten en inruilen voor een andere wereld. Ik kom aan het eind nog wel terug in Bangkok, dus neem gelukkig nog niet echt afscheid van Zuid-Oost Azie.

De trip in Azie was geweldig, ontzettend veel en bijzondere mensen ontmoet, prachtige omgevingen gezien en veel lekker Aziatisch gegeten.

Met als highlights:
- de jungle van Borneo, 's ochtends om half 6 de rivier op op zoek naar allerlei dieren, van Hornbillvogels tot de Probiscus monkey, omgeven door optrekkende mist en alleen vogelgeluiden om je heen;
- de bergen van Noord-Laos, die doorsneden worden door de machtige Mekong;
- mijn kayaktrip naar Ko Phi Phi Leh met 3 gekke spanjaarden...niet meer bijkomen van het lachen halverwege omdat we nog zo'n end moeten kayaken, compleet verbrand terugkomen, maar wel 5 privestrandjes en een grot bezocht, meer de attractie zijn dan het eiland zelf.

En dan ga ik nu echt off to India en Nepal!!!! Als ik de trip kan afsluiten in Nepal, met als doel de Himalaya zien...dan ben ik een tevreden mens!!!

Ik laat jullie snel weten hoe het bevalt!

Liefs, Linda

Ps: foto's van Vietnam staan erop!

_________________________________________

Update 1e dag in "The city off Joy":

Wat een chaos op straat in Calcutta, tigduizend mensen (om precies te zijn 13.2 miljoen). Oude "Ambassadors" rijden als taxi 15 km per uur rond (we deden er 3 uur over om de 20 km van het vliegveld naar het hotel te rijden). Naast de fiets- en autotaxi's zijn er ook looptaxi's, Indiaase mannen trekken mensen voort, lopend of rennend. Overal bedelaars, kinderen die op straat slapen, je drank uit je handen trekken, wow, wat anders dan Zuid-Oost Azie. Ook geweldig om hier te zijn, het is zeker de anderen planeet zoals velen het omschrijven. Maar Calcutta is ook wel een gekke stad om te beginnen, het echte avontuur ligt erachter als we op weg gaan richting Varanassi.

Zal over een weekje m'n eerste foto's plaatsen van India!

Kus, Linda

  • 15 Augustus 2007 - 19:36

    Opa Oma :

    hallo linda we hebben het beticht gelezen en de fotós gezien
    prachtig we blijven je volgen
    veel liefs opa oma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 23175

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: