Calcutta - Mumbai - Reisverslag uit New Delhi, India van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu Calcutta - Mumbai - Reisverslag uit New Delhi, India van Linda Voorwinde - WaarBenJij.nu

Calcutta - Mumbai

Door: Linda Voorwinde

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 September 2007 | India, New Delhi

Hola!!

Jaaaa...want zoveel Spanjaarden reizen door India, dat ik geen "namaste" hoef te zeggen, maar "Hola!"...

Ik ben nu in Mumbai (Bombay) en deze stad is compleet het tegenovergestelde van Calcutta... Hier woont en werkt de elite van India.

Na Calcutta heb ik Bodgahya en Varanassi bezocht...Varanassi is een bekende stad, 1 van de heiligste steden in India waar de heilige rivier de Ganges wordt gebruikt om het as van overledenen in het water te gooien. De burning ghats waren voor mij erg extreem om te zien...overledenen worden hier openlijk verbrand (uiteraard ingepakt)...maar dan nog. Verder lopen er 30 grote riolen het water in en iedereen zwemt, baadt en doet z'n was in de "heilige rivier"...
Lekkerrrr....

Daarna de trein in naar Bombay en ik moest even een klein bezoekje aan het ziekenhuis brengen. Was al vijf dagen ziek...onwijze buikpijn, naar toilet...bla bla bla...was daardoor uitgedroogd en kreeg vocht toegediend en antibiotica voor de maaginfectie. Een lieve Spanjaard, Julio, bracht me naar het ziekenhuis, hij doet hier social work en sindsdien ga ik met hem mee wat projecten bezoeken hier. Ik blijf nog even tot ik me top voel en ga dan richting Radjastan.

Hier de link voor de foto's:

http://www.box.net/shared/z0hb87njl9

Liefs, Linda

  • 07 September 2007 - 09:42

    Wilke:

    Hoi Linda,
    Je hebt al heel wat meegemaakt. Ik heb je fotoboek en je berichtjes een beetje doorgelopen. Leuk om te zien. Je boek ligt nog steeds klaar om te gaan lezen, maar voordat je terugbent heb ik het uit.
    Geniet van deze tijd.

    Wilke

  • 17 September 2007 - 14:20

    Mirjam:

    Hoi Linda,

    Wij hebben elkaar in een restaurantje op de Mahakaliroad in Mumbay ontmoet, tegenover Holy Spirit Hospital waar ik 2 weken verbleven heb.
    Ben inmiddels weer thuis (vannacht), vol met foto's, herinneringen en kadootjes. Jammer je niet meer getroffen te hebben.
    Veel plezier nog verder met je reis!!

    gr. Mirjam Sollie
    Zwolle

  • 17 September 2007 - 16:12

    Ada:

    Allo allo,
    Ik ben toch wel erg benieuwd of je het tupperware doosje overal hebt meegesleept en dat er in de doosjes zand zit?
    Groet Ada en Caja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo allemaal! Welkom op mijn reisweblog! Op 12 december zal ik voor 6 vertrekken naar de andere kant van de wereld: eerst Australië, dan naar Borneo, Maleisië, Cambodja en Thailand. De terugvlucht staat gepland op 9 juni 2007! Ik heb er heeeel veel zin in en ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal mijn verhalen en foto's zullen blijven volgen... Dikke kus, Linda

Actief sinds 15 Okt. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 23174

Voorgaande reizen:

12 December 2006 - 22 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: